WWHT2022: Oli au! Oli inspireeriv!
Võlumaa ilusalongi ilutegijatel avanes ülimalt äge võimalus osaleda WWHT2022 (World Wide Hair Tour) juuksešõul Põhja-Itaalia linnas Parmas. Samas linnas on sündinud kaubamärk Davines. Kui küsid, mis see World Wide Hair Tour endast õige kujutab, siis see naha- ja juuksehooldustoodete kaubamärgi Davines ellu kutsutud üritus on mõeldud juuksuritele üle terve maailma. Muidugi neile, kes oma töös Davines tooteid kasutavad. Kokku osales sel juuksetuuril pea 3000 juuksehaldjat üle terve maailma! Võimas kogemus!
Šõu päevad (6-7. juuni) olid meie jaoks kantud ideest anda osalejatele oma valdkonna allikas, millest ammutada ennekõike inspiratsiooni, näha laval valdkonna ikoone (Tom Connel, Mirela Zen, Allilon, Candice McKay, Jesus Oliver, Anna Pacitto, Roberta Beta jpt) nende tehnikaid, viia end kurssi võimalike trendidega, mis juuksestiile mõjutama hakkavad, sealjuures oli nende päevade üheks oluliseks võtmeks austada meid ümbritsevat loodust ja luua ilu keskkonnale võimalikult väikese jalajäljega. Muidugi oli kogu üritus täis elemente, mis panid ahhetama ja kindlasti oleks siit nii mõnigi üritustekorraldaja saanud võtta šnitti.
Davines village ehk Davines küla
Pühapäeval, 5. juunil oli meile Davines poolt korraldatud ekskursioon nende loodud (ilu)külla. Davines küla laiub 77 km2, seal asub kaks suuremat hoonet, mis peidavad endas töötajate (ca 500) kontoritube, väga lahedat siseõue, koosolekuruume, töötajatele mõeldud kohvikut, pisikest juuksurikoda, kus erinevaid koolitusi korraldatakse, ürituste saale, laborit, kus tegutseb 40 teadlast üle kogu maailma ja nn avatud kasvuhoone või aiamaa, mis on Davines küla keskpunktiks. Küla on kujundatud Matteo Thun poolt ja küla ümbritseva aia on loonud Patrice Taravella. Kogu küla väljendab väärtuseid, millesse Davines usub – suhe loodusega ja loodusesse peab olema kestlik.
Nii näiteks kasvatataksegi juba mainitud avatud kasvuhoones kõikvõimalikke taimi, lilli, puuviljapuid, mille saaduseid kasutatakse kaubamärgi toodete koostisosadena. Väga lahedad olid ka selles aias mesilastarud, mille sarnast ei olegi silm varasemalt kohanud. Need mesitarud on loodud koostöös Parma ülikooli tudengitega ja majutavad 1635 summi. Teadus ja loodus käivad siin vägagi käsikäes. Ah ja muide kohvik, see töötajate oma, mida mainitud sai – kõik ülejäägid lähevad komposti, mitte midagi ei visata ära ega lasta raisku. Ka hoonete materjalid olid innovaatilised, nt maja fassaad on valmistatud materjalist, mis ei korja endasse tolmu ja hoonete energiaring tuleb taastuvatest allikatest – päike ja tuul.
Koostööks käed ka Rodale instituudiga
Davines küla ümbritsevad veel omakorda põllumaad, mille harimiseks on värskelt käed löödud Rodale instituudiga. Viimane on mittetulundusühing, mis on pühendunud orgaanilise maaharimise liikumise edendamisele. Koos Davines’iga püütakse orgaanilist põlluharimist ka Itaalias tulihingeliselt vedada. Nii et muutuksid ka regulatsioonid seda soodustavalt, ka ei puudu üleüldine põllumeeste koolitamine ja harimine sel suunal. Rodale instituuti on tunnustatud moodsa maheliikumise asutajana ja muide see MTÜ on tegutsenud 1940ndatest aastatest! See teeb rohkem kui 70 aastat taastuva mahepõllunduse pioneerina tegutsemist. Ja mõelda vaid, pikalt meil siin orgaanilisest mahepõllundusest kõneldud on…
Igatahes deviis Rodalega on Davinesil järgmine: terve maa = terve taim = terve inimene
Manifest loodusele, Davines uus toode
Piduliku pöördumise loodusele tegi Davines oma WWHT2022 üritusel ka täiesti uue tootega. Koostöö Rodale instituudiga ei ole sugugi juhuslik. See kõneleb tegelikult Davinesi täienenud keskkonnakaitsest kõnelevast filosoofiast. Jätkusuutlikkus võtab uue dimensiooni, milleks on regeneration ehk eesti keeles püüaks seda edasi anda sedasi: looduse taastumisele, uuenemisele ja taastekkele jõu andmine. Ehk siis mitte pelgalt jätkusuutlikkus, vaid jätkusuutlik saab olla nii kui emake loodus suudab end taastada ja uueneda. Seda sõnumit Davines kogu juuksetuuri käigus ka kõikidele osalejatele edasi andis. Ehk et seista tuleb selle eest, et nemad suurettevõttena kui igaüks meist indiviididena kannaks hoolt selle eest, et me mitte ei võta looduselt, vaid anname talle jõudu end taasluua. Terve maa = terve taim = terve inimene. Tarbida mõistlikult ja leida võimalusi enda tarbitav kompostida, taaskasutada ja maaharimise puhul vältida nii palju kui vähegi võimalik kanget keemiat (pestitsiidid jmt).
Uus toode WE STAND / for regeneration
Uue toote globaalne lansseerimine (rohkem kui 60s riigis) on plaanitud 6. juulile, kuid 3000 juuksehaldjat said uue toote sünniloo ja kontseptsiooni juuksetuuri käigus koos toote endaga. See juukse- ja kehašampoon on nagu öeldud Davinesi manifest keskkonnale ja tähistab meie ühise aadressi elusorganismi planeet Maa ilu.
Davinesi sõnum WE STAND keha- ja juuksešampooniga on lihtne. See pole pelgalt toode, vaid osa Davinesi pühendumusest keskkonnakaitseks, sidudes omavahel ilu põllumajandusega. Nagu öeldud, siis maapinnas on see, mis meil inimestel püsida aitab. Aktiivkoostisosa on selles uues tootes kasvatatud just nimelt taastuva orgaanilise põllumajanduse põhimõtetest lähtuvalt. See aitab kaitsta bioloogilist mitmekesisust ja juba pinnases endas rohkem (Davines sõnade kohaselt suisa 40%) enam süsinikku siduda.
Aktiivkoostisosaks on Barbera viinamarjajääkide ekstrakt. Barbera viinamarjad tulevad Davinesile härra Cunial viinamarjaistandusest, mis asub Parmas ja mida kasvatab Davines koostöös Rodale instituudiga.
Palju, palju ägedaid emotsioone ja teadmisi sellest igapäevatööst eemale sukeldumisest Põhja-Itaaliasse Davinesi sünnilinna Parmasse. Järgmine WWHT rahvusvaheline suurüritus toimub 2024. aastal ja seda Saksamaal.